Založ si blog

Príroda, príroda. .. moja inšpirácia

Kde sme sa tu vzali? Čo je zmyslom nášho života? Večné otázky, na ktoré si ľudstvo nikdy nedokáže odpovedať. Ďalej a ďalej ponesieme naprieč generáciami svoje bremeno nevedomosti s mylným pomyslením, že môžeme ovládať planétu. A pritom je to práve naopak, čo napokon dokazuje aj séria prírodných úkazov z posledných mesiacov a rokov. Prírodu neopanujeme, skôr by sme sa jej mali pokloniť a začať s ňou urýchlene spolupracovať, než bude naozaj neskoro.

Podľa môjho názoru je príroda ako taká zdrojom všetkého ľudského poznania a aj ja v nej mám tú najväčšiu inšpiráciu. Nie je pre mňa lepšie relaxácie, než prechádzka so psom v našom okolí. Počas niekoľkých málo minút vyjdem na kopec, som vonku na čerstvom vzduchu a môžem sa nechať unášať tým všetkým, čo príroda vytvorila bez pričinenia ľudskej ruky.

Už len samotný les, to spoločenstvo rastlín a živočíchov žijúcich si svojím vlastným životom, je svojím spôsobom uchvacujúce miesto, plné nápaditých podnetov. Samovoľne opadané konáre ležiace jedna cez druhú sa môžu razom stať originálnou posteľou alebo stoličkou, vyvrátený koreň stromu sa mení napríklad na nevšedný vešiak a dokonalosť pavučiny, na ktorej je ranná rosa, priamo nabáda k napodobeniu pavúka a vytvorenie niečoho podobne krásneho a pritom tak prepracovane funkčného. Ak mám dosť času, strávim v lese kľudne dve, tri hodiny a odchádzam domov načerpanie výbornú energiou a nápady pre ďalšie tvorenie. Nosím so sebou na vychádzky  foťák a čo ma zaujme, to sa snažím z rôznych uhlov, čo najlepšie zachytiť. Doma si potom snímky v pokoji prezerám ako dlho chcem až nejedného z nich čerpám nové podnety pre svoju prácu.

Ďalšou mojou veľkou kamarátkou, ktorá mi dokáže parádne dobiť občas trošku vycucaní baterky, je voda . Voda v studničke, voda v rieke, ale predovšetkým voda v prírodnej nádrži, ku ktorej to mám z domu pešo tiež len malú chvíľu. Počas letných mesiacov si tam chodím pri venčení Gajdoša zaplávať každé ráno a doslova milujem ten pocit, keď sa potopím a voda je hore, dole, vľavo aj vpravo, je všade okolo mňa a ja plávam a cítim sa ako súčasť tej vody, ako súčasť celej prírody. Deň po takomto príjemnom rannom osvieženie na tele i na duši je aspoň pre mňa hneď veselší a oveľa lepšie sa mi pracuje a rieši všetky úlohy .

Na prírodu okolo nás skrátka nedám dopustiť a som rád, že môžem žiť v krajine, ktorá je tak pestrá a tak inšpiratívna. My takzvane civilizovaní ľudia sa však máme ešte veľa čo učiť, aby sme sa znovu stali súčasťou tejto planéty a žili s ňou v súlade a nie ako parazity, ktorí sa ju snažia za každú cenu vysať. Ono sa totiž ľahko môže stať, že tú planétu už prestane naše obťažovania baviť a len tak ľahko sa otrasie, aby zo seba tie parazity striasla. Ja zostávam optimistom a verím, že k niečomu takému v dohľadnej dobe nedôjde a ešte dlho sa budeme radovať z krás, ktoré nám naše okolie ponúka. Každopádne pre to ale musíme niečo urobiť .

Čierna a biela

24.02.2014

Aj keď niekto môže namietať, že strohá kombinácia čiernej a bielej farby patrí tak maximálne na kachličkovou podlahu verejných záchodov, ja si to až tak nemyslím. Medzi týmito dvomi protipólmi sa totiž dá aj výborne bývať. Je však potrebné oba starostlivo a citlivo zladiť. Potom môžu byť aj tieto farby zdrojom dobrej nálady a príjemnej atmosféry, ako som mal [...]

Nie je knižnica ako knižnica

05.02.2014

Myslím si, že mám oproti väčšine ostatných ľudí výhodu v tom, že moja práca je pre mňa zároveň aj koníčkom. Už od detských rokov ma bavili zaujímavé a pekné veci a akosi prirodzene som sa potom dal na štúdium dizajnu a architektúry. Svojich znalostí a skúseností sa teraz snažím využívať pri cestách po slovenskom aj za hranicami a vždy som rád, keď ma niekde [...]

Moje pracovný kútik

23.01.2014

Na rozdiel od mnohých iných ľudí mám to šťastie, že moja práca je pre mne zároveň aj zábavou a vlastne aj koníčkom. Vedľa svojich vlastných zákaziek robím tiež niektoré akcie pre jedno menšie štúdio a zatiaľ väčšinu času pracujem doma vo svojom kútiku, čo má síce svoje výhody v tom, že človek nemusí každé ráno niekam cestovať, na druhú stranu si ale [...]

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

designlucky

Nielen dalšia stránka na Pravdě :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 11152x
Priemerná čítanosť článkov: 1859x

Autor blogu

Kategórie