Založ si blog

Čierna a biela

Aj keď niekto môže namietať, že strohá kombinácia čiernej a bielej farby patrí tak maximálne na kachličkovou podlahu verejných záchodov, ja si to až tak nemyslím. Medzi týmito dvomi protipólmi sa totiž dá aj výborne bývať. Je však potrebné oba starostlivo a citlivo zladiť. Potom môžu byť aj tieto farby zdrojom dobrej nálady a príjemnej atmosféry, ako som mal možnosť na vlastné oči spoznať.

 

Psy vraj vidia čiernobielo, ale ich mozog rozozná toľko odtieňov šedej, že jednotlivé farby vnímajú a rozlišujú. A podobne môžeme k zdanlivo nezlučiteľné kombinácii pristupovať aj my. Navštívil som nedávno kamaráta dizajnéra, ktorý dostal za úlohu navrhnúť interiér panelákovej garsonky práve len za použitia čiernej a bielej farby. Nad úpravami potom aj dohliadal a so svojím dielom sa mi pochválil. A ja som popravde žasol.

 

Malá predsienka je pochopiteľne kvôli optickému zväčšeniu priestoru takmer celá biela. Čierne sú len vešiaky, botník a dekorácie na steny. A tiež vtipný motív na dlaždičky ách, pripomínajúce „ufónov“ z praveku počítačových hier. Do kuchyne sa  z predsiene vchádza úzkou chodbičkou, okolo sú dvere na WC a vstavané skrine. Tiež tu kvôli nedostatku svetla prevažuje biela farba, len kombinácia na podlahe je opačná, biely panáci na čiernom poli. Vyzerá to mimochodom tiež výborne.

 

Z väčšiny do černa je iba toaleta prepojená so sprchovacím kútom. Bielu farbu nájdeme len na vani, umývadle, záchodovej mise a na niekoľkých náhodne umiestnených obkladačkách a dlaždiciach. Kúpeľňové skrinky majú biele iba úchyty a zaujímavo riešené osvetlenie dodáva celému priestoru až magický nádych.

 

Viac čiernej farby prevažuje aj v kuchynskom kúte. Podlahu pretína len kľukatá čiara bielych dlaždíc, linka a pracovné plochy sú čierne a s nimi kontrastuje snehobiely rohový digestor. Obkladačky potom tvoria klasickú šachovnicu. Kvôli maximalizácii potenciálu malého bytu nechal kamarát zbúrat časť pôvodnej priečky, oddeľujúcej kuchyňu od obývacej miestnosti, a urobil z nej akýsi barový pult. Ten pohodlne nahrádza jedálenský stôl a na stoličkách sa musí naozaj super raňajkovať. Osvetlenie kuchyňského priestoru majú na starosti bodové LED svetlá, ešte pridávajúce už tak nezvyčajne riešenému interiéru na zvláštnosti.

 

Čierna podlaha kuchyne za pomoci kombinácie dlaždíc akoby plynule prechádzala do bielej laminátové podlahy v obývačke. Tá opäť nie je príliš veľká, je však v bielej farbe, čo ju aspoň opticky zväčšuje. Čiernobielu obývaciu stenu vrátane konferenčného stolíka dopĺňa čierna rozkladacia sedacia súprava, slúžiaci v noci ako posteľ. Posledným kúskom nábytku je čierny stolík na prácu s počítačom doplnený modernou dizajnovou stoličkou. Koberec pod stolíkom potom pripomína zrnenie televíznej obrazovky.

 

Stena za obývacím setom bola ponechaná čisto biela farba, na tú protiľahlú, pred ktorou stojí sedačka, si majitelia bytu priali vytvoriť niečo neobvyklé. Tvorca interiéru im tam preto nechal namaľovať čiernobiely výjav z diela legendárneho poľského autora komiksov Grzegorze Rosińského .Po jeho zhliadnutí boli vraj nadšený a ja tiež. Pôsobivú čiernu dekoráciu na bielom podklade najdeme tiež na múriku baru, kde bola zvolená rozmerná samolepka s abstraktným motívom.

 

Musím priznať, že z maličkého bytu som odchádzal ohromený. Za pomocou iba dvoch najzákladnejších farieb sa dá vykúzliť naozaj príjemné miesto k žitiu. Trošku som majiteľom závidel a ešte dlho do noci si v štvorcovej sieti grafického programu skúšal najrôznejšie čiernobiele kombinácie.

Nie je knižnica ako knižnica

05.02.2014

Myslím si, že mám oproti väčšine ostatných ľudí výhodu v tom, že moja práca je pre mňa zároveň aj koníčkom. Už od detských rokov ma bavili zaujímavé a pekné veci a akosi prirodzene som sa potom dal na štúdium dizajnu a architektúry. Svojich znalostí a skúseností sa teraz snažím využívať pri cestách po slovenskom aj za hranicami a vždy som rád, keď ma niekde [...]

Moje pracovný kútik

23.01.2014

Na rozdiel od mnohých iných ľudí mám to šťastie, že moja práca je pre mne zároveň aj zábavou a vlastne aj koníčkom. Vedľa svojich vlastných zákaziek robím tiež niektoré akcie pre jedno menšie štúdio a zatiaľ väčšinu času pracujem doma vo svojom kútiku, čo má síce svoje výhody v tom, že človek nemusí každé ráno niekam cestovať, na druhú stranu si ale [...]

Život so žalúdkom na vode

03.01.2014

Ak si myslíte, že v nasledujúcom texte nájdete spoveď notorického alkoholika, ktorý má kvôli svojej celoživotnej záľube žalúdok neustále “ na vode“, teda poriadne rozhojdaný, ste veľa vedľa. Na vode sa síce budem pohybovať, ale spoločne so žalúdkom sa tam ocitnú aj všetky ostatné moje orgány a nielen tie. Tento príspevok je totiž venovaný životu na [...]

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

designlucky

Nielen dalšia stránka na Pravdě :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 11150x
Priemerná čítanosť článkov: 1858x

Autor blogu

Kategórie